Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy w Nowym Mieście

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.ugnowemiasto.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od środa 2020-12-30 do piątek 2021-01-15 godz. 10:00 piątek 2021-01-15 godz. 10:00 piątek 2021-01-22 godz. 10:00 środa 2021-01-27 godz. 10:00 poniedziałek 2021-02-01 godz. 10:00 środa 2021-02-03 środa 2021-02-03 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - Nowe Miasto 21.01.2021
data opublikowania zdarzenia: 2021-01-21 06:30
Typ zdarzenia: ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Data końca składania ofert: środa 2021-01-27 godz. 10:00
Oznaczenie: SI.271.7.2020.JM
Szczegółowa informacja:
Ogłoszenie nr 540406163-N-2021 z dnia 21.01.2021 r.
Nowe Miasto:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 774167-N-2020
Data: 30/12/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy Nowe Miasto, Krajowy numer identyfikacyjny 13037828400000, ul. Apteczna  8, 09-120  Nowe Miasto, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 23 661 49 20, 23 661 49 40, e-mail info@ugnowemiasto.pl, faks 23 661 49 23.
Adres strony internetowej (url):
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia w ramach części pierwszej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych w 65 nieruchomościach (budynkach mieszlalnych), w tym: - pieca zgazowującego drewno – 1 szt.; - pieca na palet – 6 szt; - kotłów kondensacyjnych gazowych wraz z zbiornikami zewnętrznymi na paliwo gazowe – 58 sztuk Realizacja części pierwszej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji systemów grzewczych z wyłączeniem instalacji gazowych na które Zamawiający posiada dokumentację budowalną wraz z prawomocnymi pozwoleniami na budowę, - demontaż starego kotła wraz z elementami towarzyszącymi, wyniesienie kotła z kotłowni na zewnątrz i utylizacja kotła. Wykonawca potwierdza utylizację stosownymi dokumentami. Wykonawca jest zwolniony z utylizacji kotła w przypadku zadeklarowania przez mieszkańca nieruchomości utylizacji kotła we własnym zakresie z zastrzeżeniem, że dany fakt zostanie odnotowany w protokole odbioru. W przypadku utylizacji kotła przez mieszkańca nieruchomości Wykonawca przekazuje go mieszkańcowi poprzez odstawienie w miejsce wskazane przez mieszkańca nieruchomości na której dokonywana jest wymiana czynnika ciepła do czasu odebrania/przekazania urządzenia do utylizacji. - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie z projektem technicznym/ schematem technicznym m.in. w celu podłączenia do istniejącej instalacji c.o., c.w.u., z.w. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym, - wykonania montażu czopucha do komina dymowego - wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki; - instalację sterownika kotła z czujnikami temperatury zewnętrznej, pokojowej, czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji; - przeprowadzenia rozruchu i uruchomienia instalacji czynników ciepła, w tym kotłów spalających pellet, kotłów zgazowujących drewno, kotłów gazowych wraz ze zbiornikiem zewnętrznym w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ, - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku demontażu i montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym i jego zakresie; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - wykonanie i zgłoszenie niezbędnej dokumentacji dot. UDT wraz z poniesieniem kosztów – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji, a w przypadku instalacji gazowej również projekt powykonawczy oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności m.in. instalacji hydraulicznych; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji wraz z informacją dotyczącą utylizacji kotła przez mieszkańca jeżeli dotyczy; i) Kartę Regulacji (ustawienia sterownika kotła); k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. Przedmiotem zamówienia w ramach części drugiej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie 13 instalacji systemów OZE, w tym: - instalacji solarnych – 2 szt; - instalacji pomp ciepła o mocy 2,5 kW – 1 szt; - instalacji fotowoltaicznych w systemie on-gird o mocy od 2,8 kW do 7,5 kW – 10 szt. Realizacja części drugiej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji OZE z zastrzeżeniem weryfikacji mocy w stosunku do mocy przyłączeniowej budynku. W przypadku braku odpowiedniej mocy Wykonawca w imieniu mieszkańca wystąpi o zwiększenie mocy przyłączeniowej, - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie schematem technicznym w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki – jeżeli dotyczy; - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami – jeżeli dotyczy; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji – jeżeli dotyczy; - przeprowadzenie rozruchu i uruchomienia instalacji, w tym instalacji OZE w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ. Wykonawca przed rozruchem instalacji fotowoltaicznej do dystrybutora i sprzedawcy energii elektrycznej złoży zgłoszenie przyłącza wraz z danymi technicznymi instalacji; - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - wykonanie i zgłoszenie niezbędnej dokumentacji dot. UDT wraz z poniesieniem kosztów – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności instalacji hydraulicznych – jeżeli dotyczy; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej; k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji.
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia w ramach części pierwszej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych w 65 nieruchomościach (budynkach mieszkalnych), w tym: - pieca zgazowującego drewno – 1 szt.; - pieca na palet – 6 szt; - kotłów kondensacyjnych gazowych wraz z zbiornikami zewnętrznymi na paliwo gazowe – 58 sztuk Realizacja części pierwszej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji systemów grzewczych z wyłączeniem instalacji gazowych na które Zamawiający posiada dokumentację budowlaną wraz z prawomocnymi pozwoleniami na budowę, - demontaż starego kotła wraz z elementami towarzyszącymi, wyniesienie kotła z kotłowni na zewnątrz i utylizacja kotła. Wykonawca potwierdza utylizację stosownymi dokumentami. Wykonawca jest zwolniony z utylizacji kotła w przypadku zadeklarowania przez mieszkańca nieruchomości utylizacji kotła we własnym zakresie z zastrzeżeniem, że dany fakt zostanie odnotowany w protokole odbioru. W przypadku utylizacji kotła przez mieszkańca nieruchomości Wykonawca przekazuje go mieszkańcowi poprzez odstawienie w miejsce wskazane przez mieszkańca nieruchomości na której dokonywana jest wymiana czynnika ciepła do czasu odebrania/przekazania urządzenia do utylizacji. - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie z projektem technicznym/ schematem technicznym m.in. w celu podłączenia do istniejącej instalacji c.o., c.w.u., z.w. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym, - wykonania montażu czopucha do komina dymowego - wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki; - instalację sterownika kotła z czujnikami temperatury pokojowej, czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji; - przeprowadzenia rozruchu i uruchomienia instalacji czynników ciepła, w tym kotłów spalających pellet, kotłów zgazowujących drewno, kotłów gazowych wraz ze zbiornikiem zewnętrznym w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ, - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku demontażu i montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym i jego zakresie; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - przygotowanie i złożenie wniosku do Urzędu Dozoru Technicznego wraz z załącznikami w ramach udzielanego pełnomocnictwa. W składanym wniosku do UDT jako Inwestor będzie wskazana Gmina Nowe Miasto, na którą zostanie wystawiony dokument księgowy stanowiący podstawę zapłaty przez gminę – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji, a w przypadku instalacji gazowej również projekt powykonawczy oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności m.in. instalacji hydraulicznych; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji wraz z informacją dotyczącą utylizacji kotła przez mieszkańca jeżeli dotyczy; i) Kartę Regulacji (ustawienia sterownika kotła); k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. Przedmiotem zamówienia w ramach części drugiej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie 13 instalacji systemów OZE, w tym: - instalacji solarnych – 2 szt; - instalacji pomp ciepła o mocy 2,5 kW – 1 szt; - instalacji fotowoltaicznych w systemie on-gird o mocy od 2,8 kW do 7,5 kW – 10 szt. Realizacja części drugiej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji OZE z zastrzeżeniem weryfikacji mocy w stosunku do mocy przyłączeniowej budynku. W przypadku braku odpowiedniej mocy Wykonawca w imieniu mieszkańca wystąpi o zwiększenie mocy przyłączeniowej, - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie schematem technicznym w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki – jeżeli dotyczy; - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami – jeżeli dotyczy; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji – jeżeli dotyczy; - przeprowadzenie rozruchu i uruchomienia instalacji, w tym instalacji OZE w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ. Wykonawca przed rozruchem instalacji fotowoltaicznej do dystrybutora i sprzedawcy energii elektrycznej złoży zgłoszenie przyłącza wraz z danymi technicznymi instalacji; - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - przygotowanie i złożenie wniosku do Urzędu Dozoru Technicznego wraz z załącznikami w ramach udzielanego pełnomocnictwa. W składanym wniosku do UDT jako Inwestor będzie wskazana Gmina Nowe Miasto, na którą zostanie wystawiony dokument księgowy stanowiący podstawę zapłaty przez gminę – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności instalacji hydraulicznych – jeżeli dotyczy; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej; k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 22.01.2021, godzina 10:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 27.01.2021, godzina 10:00

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Punkt: Część nr: 1 Nazwa
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia w ramach części pierwszej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych w 65 nieruchomościach (budynkach mieszlalnych), w tym: - pieca zgazowującego drewno – 1 szt.; - pieca na palet – 6 szt; - kotłów kondensacyjnych gazowych wraz z zbiornikami zewnętrznymi na paliwo gazowe – 58 sztuk Realizacja części pierwszej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji systemów grzewczych z wyłączeniem instalacji gazowych na które Zamawiający posiada dokumentację budowalną wraz z prawomocnymi pozwoleniami na budowę, - demontaż starego kotła wraz z elementami towarzyszącymi, wyniesienie kotła z kotłowni na zewnątrz i utylizacja kotła. Wykonawca potwierdza utylizację stosownymi dokumentami. Wykonawca jest zwolniony z utylizacji kotła w przypadku zadeklarowania przez mieszkańca nieruchomości utylizacji kotła we własnym zakresie z zastrzeżeniem, że dany fakt zostanie odnotowany w protokole odbioru. W przypadku utylizacji kotła przez mieszkańca nieruchomości Wykonawca przekazuje go mieszkańcowi poprzez odstawienie w miejsce wskazane przez mieszkańca nieruchomości na której dokonywana jest wymiana czynnika ciepła do czasu odebrania/przekazania urządzenia do utylizacji. - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie z projektem technicznym/ schematem technicznym m.in. w celu podłączenia do istniejącej instalacji c.o., c.w.u., z.w. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym, - wykonania montażu czopucha do komina dymowego - wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki; - instalację sterownika kotła z czujnikami temperatury zewnętrznej, pokojowej, czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji; - przeprowadzenia rozruchu i uruchomienia instalacji czynników ciepła, w tym kotłów spalających pellet, kotłów zgazowujących drewno, kotłów gazowych wraz ze zbiornikiem zewnętrznym w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ, - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku demontażu i montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym i jego zakresie; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - wykonanie i zgłoszenie niezbędnej dokumentacji dot. UDT wraz z poniesieniem kosztów – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji, a w przypadku instalacji azowej również projekt powykonawczy oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności m.in. instalacji hydraulicznych; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji wraz z informacją dotyczącą utylizacji kotła przez mieszkańca jeżeli dotyczy; i) Kartę Regulacji (ustawienia sterownika kotła); k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji. 23. Wymagania wynikające z art. 29 ust.3a ustawy Pzp 1) Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty budowlano instalacyjne, ogólnobudowlane, - inne fizyczne prace związane bezpośrednio z realizacją zamówienia rozumiane, jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, również obejmujące posługiwanie się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Pojęcie pracy fizycznej nie obejmuje wykonywania czynności administracyjno-biurowych. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogu, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych. 3) W trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu – oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu – Wykonawca przedstawia Zamawiającemu zaktualizowany wykaz niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie osób ujętych w wykazie. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów (oświadczeń lub kopii umowy/umów) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia w ramach części pierwszej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych w 65 nieruchomościach (budynkach mieszkalnych), w tym: - pieca zgazowującego drewno – 1 szt.; - pieca na palet – 6 szt; - kotłów kondensacyjnych gazowych wraz z zbiornikami zewnętrznymi na paliwo gazowe – 58 sztuk Realizacja części pierwszej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji systemów grzewczych z wyłączeniem instalacji gazowych na które Zamawiający posiada dokumentację budowlaną wraz z prawomocnymi pozwoleniami na budowę, - demontaż starego kotła wraz z elementami towarzyszącymi, wyniesienie kotła z kotłowni na zewnątrz i utylizacja kotła. Wykonawca potwierdza utylizację stosownymi dokumentami. Wykonawca jest zwolniony z utylizacji kotła w przypadku zadeklarowania przez mieszkańca nieruchomości utylizacji kotła we własnym zakresie z zastrzeżeniem, że dany fakt zostanie odnotowany w protokole odbioru. W przypadku utylizacji kotła przez mieszkańca nieruchomości Wykonawca przekazuje go mieszkańcowi poprzez odstawienie w miejsce wskazane przez mieszkańca nieruchomości na której dokonywana jest wymiana czynnika ciepła do czasu odebrania/przekazania urządzenia do utylizacji. - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie z projektem technicznym/ schematem technicznym m.in. w celu podłączenia do istniejącej instalacji c.o., c.w.u., z.w. w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji w trybie automatycznym, - wykonania montażu czopucha do komina dymowego - wykonanie zabezpieczeń instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki; - instalację sterownika kotła z czujnikami temperatury pokojowej, czujnikami niezbędnymi do współpracy z instalacją c.o., c.w.u. regulacją zaworu trójdrogowego, okablowaniem dla poprawnej pracy instalacji, - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji; - przeprowadzenia rozruchu i uruchomienia instalacji czynników ciepła, w tym kotłów spalających pellet, kotłów zgazowujących drewno, kotłów gazowych wraz ze zbiornikiem zewnętrznym w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ, - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku demontażu i montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym i jego zakresie; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - przygotowanie i złożenie wniosku do Urzędu Dozoru Technicznego wraz z załącznikami w ramach udzielanego pełnomocnictwa. W składanym wniosku do UDT jako Inwestor będzie wskazana Gmina Nowe Miasto, na którą zostanie wystawiony dokument księgowy stanowiący podstawę zapłaty przez gminę – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji, a w przypadku instalacji azowej również projekt powykonawczy oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności m.in. instalacji hydraulicznych; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej instalacji wraz z informacją dotyczącą utylizacji kotła przez mieszkańca jeżeli dotyczy; i) Kartę Regulacji (ustawienia sterownika kotła); k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji. 23. Wymagania wynikające z art. 29 ust.3a ustawy Pzp 1) Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty budowlano instalacyjne, ogólnobudowlane, - inne fizyczne prace związane bezpośrednio z realizacją zamówienia rozumiane, jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, również obejmujące posługiwanie się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Pojęcie pracy fizycznej nie obejmuje wykonywania czynności administracyjno-biurowych. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogu, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych. 3) W trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu – oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu – Wykonawca przedstawia Zamawiającemu zaktualizowany wykaz niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie osób ujętych w wykazie. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów (oświadczeń lub kopii umowy/umów) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Punkt: Część nr: 2 Nazwa
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia w ramach części drugiej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie 13 instalacji systemów OZE, w tym: - instalacji solarnych – 2 szt; - instalacji pomp ciepła o mocy 2,5 kW – 1 szt; - instalacji fotowoltaicznych w systemie on-gird o mocy od 2,8 kW do 7,5 kW – 10 szt. Realizacja części drugiej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji OZE z zastrzeżeniem weryfikacji mocy w stosunku do mocy przyłączeniowej budynku. W przypadku braku odpowiedniej mocy Wykonawca w imieniu mieszkańca wystąpi o zwiększenie mocy przyłączeniowej, - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie schematem technicznym w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki – jeżeli dotyczy; - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami – jeżeli dotyczy; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji – jeżeli dotyczy; - przeprowadzenie rozruchu i uruchomienia instalacji, w tym instalacji OZE w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ. Wykonawca przed rozruchem instalacji fotowoltaicznej do dystrybutora i sprzedawcy energii elektrycznej złoży zgłoszenie przyłącza wraz z danymi technicznymi instalacji; - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - wykonanie i zgłoszenie niezbędnej dokumentacji dot. UDT wraz z poniesieniem kosztów – jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności instalacji hydraulicznych – jeżeli dotyczy; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej; k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji. 23. Wymagania wynikające z art. 29 ust.3a ustawy Pzp 1) Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty budowlano instalacyjne, ogólnobudowlane, - inne fizyczne prace związane bezpośrednio z realizacją zamówienia rozumiane, jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, również obejmujące posługiwanie się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Pojęcie pracy fizycznej nie obejmuje wykonywania czynności administracyjno-biurowych. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogu, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych. 3) W trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu – oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu – Wykonawca przedstawia Zamawiającemu zaktualizowany wykaz niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie osób ujętych w wykazie. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów (oświadczeń lub kopii umowy/umów) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia w ramach części drugiej jest wykonanie robót budowlano instalacyjnych w zakresie 13 instalacji systemów OZE, w tym: - instalacji solarnych – 2 szt; - instalacji pomp ciepła o mocy 2,5 kW – 1 szt; - instalacji fotowoltaicznych w systemie on-gird o mocy od 2,8 kW do 7,5 kW – 10 szt. Realizacja części drugiej zamówienia inwestycyjnego polega na: - zaprojektowaniu schematu instalacji OZE z zastrzeżeniem weryfikacji mocy w stosunku do mocy przyłączeniowej budynku. W przypadku braku odpowiedniej mocy Wykonawca w imieniu mieszkańca wystąpi o zwiększenie mocy przyłączeniowej, - dostarczeniu niezbędnych urządzeń, wyposażenia i materiałów w tym budowlanych na teren prowadzenia robót budowlanych własnym transportem wraz z rozładunkiem ze środka transportu i złożeniem w miejscu umożliwiającym bezkolizyjne wykonanie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że wszystkie urządzenia, wyposażenie materiały w tym materiały budowlane, armatura i osprzęt w danej lokalizacji i do danej instalacji muszą być ze sobą kompatybilne i nie zakłócać wzajemnego funkcjonowania; - wykonaniu robót budowlano instalacyjnych zgodnie schematem technicznym w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania instalacji; - wykonanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, odgromowej i stanu izolacji obwodów elektrycznych i automatyki – jeżeli dotyczy; - wykonanie izolacji termicznych zgodnie z obowiązującymi normami – jeżeli dotyczy; - wykonanie płukania oraz prób ciśnieniowych instalacji – jeżeli dotyczy; - przeprowadzenie rozruchu i uruchomienia instalacji, w tym instalacji OZE w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych położonych w Gminie Nowe Miasto tj. zgodnie z wskazaną lokalizacją nieruchomości w Załączniku 2b do SIWZ. Wykonawca przed rozruchem instalacji fotowoltaicznej do dystrybutora i sprzedawcy energii elektrycznej złoży zgłoszenie przyłącza wraz z danymi technicznymi instalacji; - odtworzenie do stanu pierwotnego wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji; - udział w odbiorze technicznym; - przekazanie użytkownikom instrukcji obsługi w języku polskim oraz poinformowanie ich o zasadach prawidłowej i bezpiecznej obsłudze instalacji, bieżącej konserwacji oraz serwisie gwarancyjnym; - zabezpieczenie asysty technicznej w postaci infolinii dla użytkownika instalacji w okresie gwarancyjnym; - przygotowanie i złożenie wniosku do Urzędu Dozoru Technicznego wraz z załącznikami w ramach udzielanego pełnomocnictwa. W składanym wniosku do UDT jako Inwestor będzie wskazana Gmina Nowe Miasto, na którą zostanie wystawiony dokument księgowy stanowiący podstawę zapłaty przez gminę– jeżeli dotyczy; - przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej instalacji zawierającej: a) schemat instalacji oraz dokumentację fotograficzną stanu istniejącego przed realizacją inwestycji i wykonanej instalacji; b) prostą instrukcję obsługi instalacji napisaną językiem nietechnicznym w języku polskim; c) protokoły badań i sprawozdań z wynikiem pozytywnym – protokoły szczelności instalacji hydraulicznych – jeżeli dotyczy; d) wnioski wykonawcy o zatwierdzenie materiałów, urządzeń i armatury, które będą zabudowane w instalacjach - zatwierdzane przez Inspektora Robót Budowlanych, e) deklaracje zgodności, certyfikaty i atesty na zamontowane urządzenia i materiały, f) karty techniczne zamontowanych urządzeń; g) karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń; h) protokół przeszkolenia Użytkownika w zakresie bezpiecznej obsługi i konserwacji bieżącej; k) protokół odbioru instalacji w ramach danej nieruchomości (budynku mieszkalnego) podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz Wykonawcę, przy udziale mieszkańca. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ tj: - projektach budowlanych na wykonanie instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - programie funkcjonalno – użytkowym, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące danej części zadania tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jak i opis sposobu wykonania danej części zamówienia w zakresie części pierwszej z wyłączeniem instalacji gazowych w ramach wykonania robót budowlanych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych na kotły kondensacyjne gazowe wraz z zbiornikiem zewnętrznym na paliwo gazowe oraz w zakresie części drugiej. Zgodnie z zapisami PFU w przypadku braku koncepcji projektowej z danej branży instalacyjnej w celu prawidłowego wykonania robót budowlano instalacyjnych należy daną branżę zaprojektować i wykonać w celu prawidłowego funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem danych instalacji. 23. Wymagania wynikające z art. 29 ust.3a ustawy Pzp 1) Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty budowlano instalacyjne, ogólnobudowlane, - inne fizyczne prace związane bezpośrednio z realizacją zamówienia rozumiane, jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, również obejmujące posługiwanie się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Pojęcie pracy fizycznej nie obejmuje wykonywania czynności administracyjno-biurowych. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia ww. wymogu, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania robót budowlanych. 3) W trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu – oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Osoby wskazane w oświadczeniu muszą brać udział w realizacji zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji ww. wykazu – Wykonawca przedstawia Zamawiającemu zaktualizowany wykaz niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po zmianie osób ujętych w wykazie. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów (oświadczeń lub kopii umowy/umów) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

Metryka

  • zdarzenie opublikował: Agnieszka Goszczyńska
    data dodania: 2021-01-21 06:08
  • zmodyfikował: Agnieszka Goszczyńska
    ostatnia modyfikacja: 2021-01-21 06:09
Załączniki:
[drukuj]