Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy w Nowym Mieście

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.ugnowemiasto.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM SI.271.7.2020.JM - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od środa 2020-12-30 do piątek 2021-01-15 godz. 10:00 piątek 2021-01-15 godz. 10:00 piątek 2021-01-22 godz. 10:00 środa 2021-01-27 godz. 10:00 poniedziałek 2021-02-01 godz. 10:00 środa 2021-02-03 środa 2021-02-03 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ) NR 3
data opublikowania zdarzenia: 2021-01-21 06:30
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Szczegółowa informacja:

Zamawiający - Gmina Nowe Miasto, ul. Apteczna 8, 09-120 Nowe Miasto, działając na podstawie art.38 ust.1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) oraz zgodnie z art. 90 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 poz. 2020 z późn. zm)  w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie przepisu art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Obniżenie poziomu niskiej emisji i poprawa jakości powietrza poprzez wymianę urządzeń grzewczych w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie gminy Nowe Miasto” udostępnia na stronie internetowej, na której udostępniona jest specyfikacja, treść zapytań wraz z wyjaśnieniami, bez ujawnienia źródła zapytania.

Zapytanie Nr 1:

Czy Zamawiający dopuści do realizacji kotły gazowe z naczyniami wzbiorczymi przeponowymi (na instalację c.o.) ale o mniejszej pojemności niż wymagane w projekcie? Ewentualnie, czy Zamawiający dopuści do realizacji zewnętrzne naczynia przeponowe  na instalacji c.o. montowane przez Wykonawcę?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zgodnie z załączaną dokumentacją budowlaną Zamawiający wymaga kotłów z naczyniami wzbiorczymi przeponowymi o pojemności 12 litrów, a dla kotła o mocy 55kW pojemności min. 25 litrów. Ponadto w dokumentacji wskazano, że w przypadku modernizacji instalacji centralnego ogrzewania przez właścicieli nieruchomości należy zweryfikować wielkość naczynia  wzbiorczego przed jego montażem. Zamawiający nie dopuszcza do realizacji naczynia przeponowego zewnętrznego.

Zapytanie Nr 2:

Prosimy o potwierdzenie Zamawiającego, że przedstawione w projekcie pojemności zasobników na c.w.u. są pojemnościami magazynowymi i przedstawiają wartości minimalne, które należy spełnić?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający w celu polepszenia jakości dopuszcza zastosowanie zamiennie w stosunku do zaprojektowanych zbiorników na ciepłą wodę użytkową według poniżej wskazanych zasad:

- zaprojektowany zbiornik o poj. 160l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 100l

- zaprojektowany zbiornik o poj. 200l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 140l

- zaprojektowany zbiornik o poj. 300l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 180l.

Zapytanie Nr 3:

Prosimy o potwierdzenie, ze zasobniki na c.w.u. zastosowane do realizacji inwestycji mogą posiadać klasę C ?

Odpowiedź Zamawiającego:

Wymagana minimalna klasa efektywności energetycznej zasobników ciepłej wody użytkowej zastosowanych do realizacji inwestycji to klasa C.

W związku z powyższym zapisy dotyczące wymaganej klasy efektywności energetycznej zasobników ciepłej wody użytkowej, ujęte w dokumentacji projektowej przestają być wiążące. Zapisy zlokalizowane są pod:

  1. Rozdział 1 Opis techniczny – 4. Opis techniczny instalacji gazowej Projekt budowlany instalacji gazowych wewnętrznych w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Nowe Miasto;
  2. Rozdział 2 Materiały – Wymagania dla zasobników cwu strona 7 Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 4:

Czy Zamawiający wymaga dla części 1 zamówienia dostawy i montażu sterowników pokojowych? Jeżeli tak, to czy mają być one przewodowe czy bezprzewodowe?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wymaga wyłącznie dostawy i montażu sterowników pokojowych, a rezygnuje z dostawy i montażu czujnika temperatury zewnętrznej. Zamawiający w celu polepszenia jakości wymaga wyłącznie sterowników bezprzewodowych.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 5:

Czy dla części 1 zamówienia Zamawiający wymaga dostawy i montażu czujnika temperatury zewnętrznej?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający rezygnuje z obowiązku dostawy i montażu czujnika temperatury zewnętrznej w ramach realizacji inwestycji. Zamawiający wymaga wyłącznie dostawę i montaż sterowników pokojowych bezprzewodowych.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 6:

Czy przygotowanie wentylacji wywiewnej/nawiewnej w pomieszczeniu w którym będzie montowany kocioł jest po stronie Wykonawcy czy Właściciela budynku?

Odpowiedź Zamawiającego:

Wykonawca odpowiada za wykonanie w ramach zamówienia wentylacji wywiewnej/nawiewnej.

Zapytanie Nr 7:

Ile wynosi ma wynosić okres gwarancji na urządzenia a ile na roboty montażowe?

Odpowiedź Zamawiającego:

Okres gwarancji za wykonanie przedmiotu umowy – roboty budowlane jak i na dostarczone i zamontowane urządzenia będzie tożsamy z wskazanym okresem gwarancji przez Wykonawcę w ofercie. Minimalny okres gwarancji to 60 miesięcy.

Ponadto wniesiono poprawkę pisarską we wzorze umowy Załącznik nr 7a i 7B do SIWZ było §13a Roczne przeglądy gwarancyjne obecnie jest §12a Roczne przeglądy gwarancyjne i było § 13b Przeglądy gwarancyjne na żądanie  jest §12b Przeglądy gwarancyjne na żądanie oraz w §12a ust. 1 umowy otrzymał brzmienie:

„1.       Wykonawca w ramach umowy zobowiązuje się do wykonywania w okresie gwarancji tj. przez okres ……. lat (zgodnie z złożoną ofertą) od dnia odbioru dwóch przeglądów gwarancyjnych przedmiotu umowy (tj. wszystkich robót budowlanych w tym wykonanych instalacji oraz dostarczonych urządzeń w ramach przedmiotu umowy) i bez dodatkowego wynagrodzenia - w szczególności w zakresie niezbędnym do utrzymania celów projektu. Z zastrzeżeniem, że Zamawiający zobowiązany jest (dopuszcza się przeniesienia obowiązku na właściciela danej nieruchomości) niezależnie od dwóch przeglądów gwarancyjnych przedmiotu umowy do wykonywania na własny koszt w okresie gwarancji przeglądu technicznego/serwisu gwarancyjnego zamontowanych urządzeń zgodnie z kartami gwarancyjnymi urządzeń w celu utrzymania gwarancji na urządzenia na okres gwarancji określony w niniejszej umowie”

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 9:

Czy Zamawiający potwierdza, że system kominowy powietrzno spalinowy ma być montowany wg. wytycznych Producenta kotła?

Odpowiedź Zamawiającego:

Odprowadzenie spalin z kotła i doprowadzenie powietrza do kotła wykonać zgodnie z projektem, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz obowiązującymi normami.

Zapytanie Nr 10:

Prosimy o wydłużenie terminu składania ofert o min. 10 dni, ze względu na duży zakres prac do wycenienia w celu przygotowania poprawnej oferty.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 27 stycznia 2021 roku.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 11:

Prosimy o sprecyzowanie punktu mówiącego o przeglądach technicznych  zamontowanych urządzeń, będących warunkiem gwarancji. Kiedy mają być  wykonywane i kto ponosi koszt przeglądów wymaganych przez producenta  urządzeń w kartach gwarancyjnych. Wykonawca ma zapewnić możliwość  przeglądów, ale mogą je wykonać również wszystkie osoby uprawnione i czy  takie będą honorowane?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający doprecyzował punkt we wzorze umowy Załacznik nr 7a i 7b SIWZ dotyczący rocznych przeglądów gwarancyjnych. W celu doprecyzowania punktu wniesiono poprawkę pisarską w wzorze umowy było §13a Roczne przeglądy gwarancyjne obecnie jest §12a Roczne przeglądy gwarancyjne i było § 13b Przeglądy gwarancyjne na żądanie  jest §12b Przeglądy gwarancyjne na żądanie oraz w §12a ust. 1 umowy otrzymał brzmienie:

„1.       Wykonawca w ramach umowy zobowiązuje się do wykonywania w okresie gwarancji tj. przez okres ……. lat (zgodnie z złożoną ofertą) od dnia odbioru dwóch przeglądów gwarancyjnych przedmiotu umowy (tj. wszystkich robót budowlanych w tym wykonanych instalacji oraz dostarczonych urządzeń w ramach przedmiotu umowy) i bez dodatkowego wynagrodzenia - w szczególności w zakresie niezbędnym do utrzymania celów projektu. Z zastrzeżeniem, że Zamawiający zobowiązany jest (dopuszcza się przeniesienia obowiązku na właściciela danej nieruchomości) niezależnie od dwóch przeglądów gwarancyjnych przedmiotu umowy do wykonywania na własny koszt w okresie gwarancji przeglądu technicznego/serwisu gwarancyjnego zamontowanych urządzeń zgodnie z kartami gwarancyjnymi urządzeń w celu utrzymania gwarancji na urządzenia na okres gwarancji określony w niniejszej umowie”.

Ponadto zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy cyt.: Przeglądy gwarancyjne przeprowadzane są komisyjnie przy udziale Beneficjenta oraz przedstawiciela Wykonawcy.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 12:

Czy zamawiający stawia wymagania dotyczące sprawności znamionowej  kotła oraz zakresu modulacji mocy kotła?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający w celu polepszenia jakości czynników ciepła – kotłów będzie wymagał, aby sprawność znamionowa kotła wynosiła minimum 94% a zakres modulacji mocy kotła w zakresie od 35% do 100%.

W związku z powyższym zapisy dotyczące sezonowej efektywności energetycznej ogrzewania pomieszczeń na poziomie minimum 92%, ujęte w dokumentacji projektowej przestają być wiążące. Zapisy zlokalizowane są pod:

  1. Rozdział 2 - Wymagania dla kotłów c.o. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 13:

Zostały zaprojektowane zbiorniki na ciepłą wodę o poj. 160l,200 l, w większości przypadków wystarczające byłyby zbiorniki cwu 100l lub kotły  dwufunkcyjne ze zbiornikiem zintegrowanym z kotłem o poj. 45-54 l. Czy takie można zastosować? Zastosowanie takich rozwiązań jest bardziej  ekonomiczne oraz nie wymaga dużej powierzchni kotłowni, szczególnie w  przypadku montażu w łazience lub na korytarzu, gdy zachodzi potrzeba  przeniesienia kotłowni na parter dla gazu płynnego?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający w celu polepszenia jakości dopuszcza zastosowanie zamiennie w stosunku do zaprojektowanych zbiorników na ciepłą wodę użytkową według poniżej wskazanych zasad:

- zaprojektowany zbiornik o poj. 160l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 100l

- zaprojektowany zbiornik o poj. 200l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 140l

- zaprojektowany zbiornik o poj. 300l można zamienić zbiornikiem o pojemności magazynowej/użytkowej minimum 180l.

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania zamiennie kotła  dwufunkcyjngo ze zbiornikiem ciepłej wody zintegrowanym z kotłem o poj. 45-54 l.

Zapytanie Nr 14:

Uprawnionym do zgłoszenia urządzeń do UDT jest Inwestor i faktura za usługę jest wystawiana na Inwestora. W jaki sposób koszty w/w mają  zostać przeniesione na Wykonawcę?

Odpowiedź Zamawiającego:

W ramach udzielanego pełnomocnictwa Wykonawca będzie podmiotem zobowiązanym do przygotowania i złożenia wniosku do Urzędu Dozoru Technicznego  wraz z załącznikami. W składanym wniosku do UDT jako Inwestor będzie wskazana Gmina Nowe Miasto, na którą zostanie wystawiony dokument księgowy stanowiący podstawę zapłaty przez gminę.

W związku z powyższym zapisy dotyczące obowiązku poniesienia kosztów związanych z zgłoszeniem do UDT przez Wykonawcę ujęte w dokumentacji przetargowej przestają być wiążące. Zapisy zlokalizowane są pod:

  1. Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1.1 i pkt 1.2 – Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
  2. 2 Przedmiot umowy ust.3 – wzór Umowy Załącznik nr 7a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 15:

Czy Zamawiający posiada zgodę projektanta na wprowadzenia zmian w projekcie?

Odpowiedź Zamawiającego:

Wszelkie zmiany w stosunku do zapisów m.in. z projektów budowlanych, STWiOR są wprowadzane po uzgodnieniu i akceptacji przez projektanta.

Zapytanie Nr 16:

Próby i płukanie instalacji dot. tylko pomieszczenia kotłowni czy  całej instalacji?

Odpowiedź Zamawiającego:

Próby i płukanie dotyczy całej instalacji.

Zapytanie Nr 17:

Kto ponosi koszt dostosowania nowego pomieszczenia do potrzeb  kotłowni, gdy obecne nie spełnia wymagań określonych przepisami prawa?

Odpowiedź Zamawiającego:

Koszt dostosowania nowego pomieszczenia do potrzeb kotłowni, gdy obecnie nie spełnia wymagań określonych przepisami prawnymi ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest w ramach zamówienia zgodnie z zapisem opisu przedmiotu zamówienia w celu funkcjonowania instalacji urządzeń grzewczych zaprojektować i wykonać pozostałe instalacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania urządzeń grzewczych np. z branży elektrycznej, kanalizacyjnej itp., W związku z powyższym zapisy w opisie technicznym dokumentacji budowlanej instalacji gazowej wewnętrznej w punkcie  7.Pozostałe warunki nie są wiążące, gdyż obowiązek wykonania min. prac określonych w tym punkcie leży po stronie Wykonawcy zgodnie z powyżej wskazanym zobowiązaniem.

Patrz zmiana treści SIWZ Nr 4.

Zapytanie Nr 18:

W zamówieniu są wyspecyfikowane panele polikrystaliczne o mocy 280W czyli paneli starego typu o małej mocy i trudnej dostępności panel na rynku, mając przede wszystkim na uwadze 5letni okres gwarancyjny. W związku z powyższym proponujemy zastosowanie paneli nowego typu –monokrystalicznych o mocy 340W lub wyższej, co przyczyni się do podwyższenia standardu, ułatwieniu dostępności produktu w przypadku awarii, zmniejszy wagę konstrukcji elementów montażowych. Użycie paneli większej mocy przyczyni się do zmiany ilości paneli na instalacji co będzie niezgodne ze specyfikacją zamówienia. Jednocześnie, instalacja będzie wymagała przeliczenia mocy zainstalowanej by zachować produkcję mocy na nie mniejszej wartości.

Np.

stary typ paneli-instalacja przewiduje 20 paneli 280W/szt.=5600Wproponowany typ paneli-instalacja przewiduje 16 paneli 350W/szt.=5600W?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający w celu polepszenia jakości wyraża zgodę na zastosowanie zamiennie paneli nowego typu monokrystalicznych o mocy 340W lub wyżej z zachowaniem określonej zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia mocy zainstalowanej w ramach danej nieruchomości.

Zapytanie Nr 19:

Czy Zamawiający dopuszcza etapowanie płatności w transzach?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający dopuszcza etapowanie płatności na podstawie dokonanych odbiorów częściowych zgodnie warunkami określonymi w §6 i §7 wzoru umowy Załącznik nr 7a i 7b do SIWZ.

Wyjaśnienia Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej. Wyjaśnienia powodują zmianę treści SIWZ.

Metryka

  • zdarzenie opublikował: Agnieszka Goszczyńska
    data dodania: 2021-01-21 05:56
Załączniki:
[drukuj]